Wednesday, September 24, 2014

用iOS 8拍攝卡城的日出錄像

Early in the morning, when I arrived at my office, my good friend showed me his work, a video by his iPad. He arrives at our office everyday very early (leaving early in the afternoon as well). From our high level tower office, we have a very nice view of east side Calgary from clear windows. He was very impressed by the view of east side this morning. By using the iOS time-lapse new feature, he grabbed the moment to shot this really beautiful view of sun-rise and busy traffic of Calgary!

I was very impressed by his great work. I asked his permission to share his work with me. He was so happy to let me have his video and serval snapshot photos of the video. Now we can enjoy his work.

我加這段英文是因為我可以將我的博客分享給我的朋友,他不會中文。


這是我的一位很好朋友今天(2014.09.24)的傑作。

他每天很早來到公司上班(當然下班也很早),從公司高層的窗戶可以瞭望一望無際的卡城整個地貌風景,尤其是破曉的清晨,看日出真是美麗極了。他這次他用iPad拍攝窗外清晨的日出,以及街道上繁忙上班車輛的瞬間景象,他所採用的是蘋果iOS 8的錄像新功能:定時時間段方式,達到錄像展現快速動換的效果。

從東方破曉開始,逐漸看見雲彩的快速滾動,金色的太陽破土而出,街道上的車輛在快速跳動著,真是太漂亮的景象了。

我讓他分享了錄像和錄像的幾個截圖,他十分樂意與我分享了。這是其中最初,中間及太陽出來之後的片刻:










蘋果 前iOS的錄像有一種可以拍攝慢動作的功能,這次新的iOS 8又增加了拍攝快速動作效果的功能。我朋友利用這一功能,抓住清晨的瞬間,拍攝了這段清晨日出的動態錄像。他iPad上的錄像實際上要比上傳到Youtube網站的效果要好得更多,圖像更為清晰。我被這美景所震撼了,沒想到清晨從高樓可以看到這麼亮麗的美景。

我相信,利用這一功能,我們將會捕捉更多更美的生活美景瞬間,大自然的美麗,讓我們捕捉、欣賞和分享吧!

參考


Youbute視頻:



No comments:

Post a Comment